Kunniankukko

Kunniankukko

torstai 24. maaliskuuta 2016

Ollaanko liian hätäisiä?

Minä ja osa Savosetin työvalmentajista olemme huomanneet yhden mielenkiintoisen asian: nimittäin Taidemyrskystudion aamuryhmästä osa lähtee aikaisemmin ryhmästä pois (12.00) ja osaa jää vielä ryhmään tekemään hommia 12.15 asti kuten minä. Ei ihme että olen keskiviikkoisin syönyt aina viimeisenä - jopa 12.30 jälkeen. Tänä talvena olen joskus kulkenut autokyydissä Savosetiin jolloin olen syönyt 12.30 aikoihin.

Aloitin Taidemyrskystudiossa opiskelun viime vuonna. Silloin olin innokas tekemään kuvataidetta ja usein jäin 12.00 jälkeen vielä ryhmään sillä aamuryhmän lopetusajaksi on määritetty 12.15. Iltapäiväryhmän aloitusajaksi on puolestaan määritetty 12.30.

Toisaalta onhan se ymmärrettävää että ruokailuun on ehkä hyvä ennättää ajoissa ja toisaalta se että osa aamuryhmästä on lähtenyt 12.00 aikoihin on hämmentänyt ainakin Savosetin työvalmentajia. Viime syksynä kuljin pyörällä usein keskustan ja Saksalan kautta Savosetiin. Nykyään kuljen Mannerheimintien kautta tosin joudun varomaan jyrkkiä alamäkiä.

Ehkä minusta on tuntunut turvalliselta kulkea Saksalan kautta sillä Tenholankatu tuntuu usein vaaralliselta etenkin kun toinen puoli on aika ahdas mutta onneksi sillä puolella jossa on bussipysäkki on tilaa kulkea. Toinen syy Saksalassa kulkemista on se että Saksala on tuttu kaupunginosa minulle. Mutta aina kun olen tullut Savosetiin olen joskus syönyt jopa 13.00 aikoihin jolloin Savosetissa on iltapäiväkahvi.  

Tänä talvena Taidemyrskystudion aamuryhmässä olleita kävijöitä on haettu Puistokadulta aina 12.00 aikoihin autolla ainakin helmi-maaliskuussa. Yhden kerran aamuryhmä mukaan lukien minä lähti kävelemään 12.00 aikoihin koska luultiin että auto tulisi hakemaan meitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti