Kunniankukko

Kunniankukko

perjantai 16. tammikuuta 2015

Kunpa bänditoiminnan saisi käyntiin jotenkin!

Tälläkin hetkellä musiikkiurallani menee siinä mielessä hyvin että olen tähän asti tehnyt kolme trubaduurikeikkaa ja suunnittelen uusia kappaleita sekä uusien keikkojen järjestämistä. Lisäksi olen kokenut katumuusikkona olemista. Mutta yksi toive on toteuttamatta ja siitä kerron tästä artikkelissa.

Minulla on ollut 13-vuotiaasta lähtien haaveena toteuttaa oma bändi. Ja nyt minulla on kolme haavebändiä sekä sooloura. Ja niitä varten olen tehnyt sekä sanoituksia että sävellyksiä, lisäksi coverkappaleiden esittäminen voisi tuntua mukavalta.

Bänditoimintaa

Tuuralla pyyhkii siinä mielessä hyvin että Tuuran ensimmäinen EP-levy on julkaistu ja lisäksi jäsenhaku on käynnissä. Mutta koko ajan syntyy uusia sanoituksia. Tulevaisuudessa suurin osa Tuuran kappaleista voisi syntyä myös muiden jäsenten sekä joidenkin ulkopuolisten sanoittajien toimesta.

Lisäksi Nerot on muuttunut Einestein-yhtyeeksi ja yhden kappaleen julkaiseminen
on suunnitella. Olen myös suunnitellut sävellyspohjien tekemistä niin kotioloissa kuin kavereitteni kanssa Einesteinin lisäksi myös soolotuotannolleni sekä yhdelle Leppävirralla asuvalle kaverilleni. Esimerkiksi vähän aikaan sitten ystäväni luona tehtiin yksi runomuotoinen laulu joka sopisi parhaiten lastenlauluksi.

Olen laittanut jäsenhakemuksia niin Kaveripiiriin kuin Muusikoiden.net-sivustolle. Lisäksi olen etsinyt Einesteinille sopivaa treenipaikkaa ja se on tainnut löytyä, nyt pitäisi vaan saada kokoonpano yhdessä treenaamaan. Nimittäin olen pohtinut että voisiko entisessä Päämajakoulussa majailevan Mikkelin Kansalaisopiston musiikkiluokkaa käyttää treenitilana etenkin kun siellä on valmiina rummut.

Haaveena soolokokoonpano

Sen lisäksi että voisin kokeilla niin trubaduurina ja katumuusikkona olemista, niin olen miettinyt myös one man band-henkisten soolokeikkojen järjestämistä eli se tarkoittaisi sitä että soolokeikoilla soittaisin kitaraa samalla kuin laulan ja taustamusiikki tulisi vaikka tietokoneelta tai taustanauhoilta. Lisäksi olen suunnitellut kahden soolokokoonpanon kasaamista, ensimmäisessä kokoonpanossa tehtäisi elektroakustista pop rockia ja toisessa kokoonpanossa taas ambientia ja konemusiikkia. 

Miksei myös vierailevana muusikkona?

Minua on viime aikoina kiinnostanut yhteistyöprojektit muiden muusikoiden ja lauluntekijöiden kanssa. Esimerkiksi olen alkanut suunnitella hiphopia ja maailmanmusiikkia yhdistävän levyn tekemistä Pieksämäellä asuvan kaverini kanssa joka on tehnyt rap-musiikkia ja lisäksi suunnitella on tehdä Darkminded-nimisen yhtyeen kanssa musiikkia sillä ajattelin että voisin olla mukana tuottamassa ja säveltämässä Darkmindedin tulevaa levyä. Lisäksi sanoittajakaverini Teemu on myös suostunut lähtemään mukaan yhteistyöhön. Saa nähdä miten tuossa käy!

Myös sävellystyöt elokuviin ja teatteriesityksiin kiinnostaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti