Kunniankukko

Kunniankukko

perjantai 23. lokakuuta 2020

Onko lukijablogit mennyttä aikaa?

SanomaMedian joillakin julkaisuilla kuten Kodin Kuvalehti oli lukijoilla mahdollisuus kirjoittaa omia blogitekstejä. Ja nyt jaan tässä sekä vanhoja tekstejä että vähän uudempaa tietoa blogaamiseen liittyen.

Vuonna 2016 kirjoitin päiväkirjamista tekstiä Kodin kuvalehden lukijayhteisöön jolloin mulla oli Poikamies Mikkelistä-niminen blogi. Ja artikkelin nimi oli Hyvä onni voisi tulla! (19.4.2016 klo 21.30):

Kuten yksi paikallinen trubaduuri on sanonut "Oikopolkuja ei voi onneen raivata" onni ei tule etsimällä vaikka kuinka yrittäisi etsiä.

Esimerkiksi minä olen yrittänyt etsiä onneen oikoteitä. Hyvän onnen saavuttaa kun tekee sellaisia asioita jotka tekee onnelliseksi ja miettii mitä jäi saavuttamatta elämän aikana. Esimerkiksi minut tekee onnelliseksi sekä lempiharrastukseni että perheeni, sukulaiseni ja kaverit.

Onnea yritin varmaan etsiä myös rakkaudesta sillä kaipasin aikaisemmin parisuhdetta mutta nykyään olen tyytyväinen sinkkuna olemiseen koska minulla on ollut viime aikoina paljon kiireitä omien harrastusten kanssa. Ehkä tuleva tyttöystävä löytyy joskus mutta sen kanssa ei ole kiirettä, koska omat asiat sekä harrastukseni ovat tärkeitä etenkin haluaisin tehdä musiikista ammatin.

Aiheet: onni

Vuonna 2017 kerroin myös omista unelmistani joista osa on tosin melkein toteutunut (Luovuus ei jätä rauhaan, 27.7.2017 klo 1:07)

Joskus tuntuu siltä ettei luovuus jätä minua rauhaan kun ei mikään 
ihme etten saa aina unta. Olen ollut pienestä lähtien kova luomaan uusia asioita ja nykyäänkin elää monipuolista taiteilijaelämää päivätöiden ohella sillä teen musiikkia ja kuvataidetta ja esiinnyn pääsääntöisesti muusikkona mutta olen päässyt myös esiintymään teatterilavoille. Lisäksi olen monipuolinen kirjoittaja sillä olen kirjoittanut runoja ja sanoituksia. Myös kirjaprojektit ovat suunnitteilla.
Tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluvat myös videotaide sekä oma tuotemallisto.

Nyt ne artikkelit on poistettu Kodin Kuvalehden blogiyhteisössä ja siellä on nykyään vaan yksi lukijablogi, muistan että viime keväänä siellä vielä oli joitakin bloggaajia.

Lukijablogeja on nykyään Kodin Kuvalehden lisäksi enää vaan muutamilla medioilla kuten Kotimaa24.fi, etlehti.fi, Suomela.fi ja Maaseutumedia. Voin olla väärässä mutta kun Googleen kirjoittaa "lukijablogi" se antaa useampia tuloksia, elikkä niitä saattaa olla enemmän.

Törmäsin syksyn aikana sellaiseen huhuun että päiväkirjamaiset blogit olisi kuolemassa kokonaan ja se yllätti minut hieman sillä periaatteessa en ole halunnut pitää omissa blogeissani pelkästään päiväkirjaa vaan kertoa myös ajankohtaisia asioita. Siitä kerron myöhemmin lisää

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti